Раніше нами вже здійснювався огляд Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» (Закон №7122) який прийнято 03.03.2022 року Верховною Радою України з подальшим його підписанням Президентом України та набрав чинності 07.03.2022 року.
В подальшому 01.04.2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» щодо уточнення окремих положень» (Закон №7169), який з 02.04.2022 року перебуває на підписанні у Президента України.
Відповідно до даного Закону №7169 розширено поняття резиденти, а саме доповнено поняттям:
фізичні особи – громадяни РФ, а також особи, які не є громадянами РФ, але мають найбільш тісний зв'язок з РФ, зокрема, мають місце проживання або займаються основною діяльністю;
юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України: засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є РФ; та/або у яких РФ прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі; чи у яких юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація, мають частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.
До резидентів, у розумінні цього Закону, за рішенням Ради національної безпеки і оборони України або суду, можуть прирівнюватися фізичні чи юридичні особи (незалежно від громадянства, місця проживання, місцезнаходження, здійснення основної діяльності тощо), які публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, та які не зупинили чи не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території РФ в період дії воєнного стану в Україні, введенного у зав’язку із здійсненням збройної агресії РФ проти України".
Також, у зазначеному Законі наявні доповнення щодо мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) та/або в рахунок майбутньої репарації на користь держави Україна, яка зазнала агресії з боку Російської Федерації, які ґрунтуються на принципах законності, прозорості, об'єктивності, відповідності меті, стратегічної важливості та ефективності.