Ліквідація ТОВ (юридичної особи)

ліквідація тов ліквідація підприємства ліквідація юридичної особи ліквідація тов ліквідація підприємства ліквідація ліквідація підприємства ліквідація юридичної особи ліквідація тов ліквідація підприємства ліквідація

Зважаючи на фінансову кризу, складнощі в корпоративному управлінні або інші причини, власники компаній різних форм власності приймають рішення про ліквідацію. Процес ліквідації ТОВ у Києві нічим не відрізняється від інших регіонів України.

Якщо ви однозначно впевнені в необхідності ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю і не розглядаєте інші варіанти (процедури злиття і поглинання, продаж корпоративних прав, банкрутство або реструктуризація), вам необхідно знати ряд важливих моментів, які допоможуть досягти бажаного швидко і з найменшими втратами.

Ухвалення рішення про ліквідацію ТОВ

Рішення про ліквідацію підприємства ТОВ приймається його учасниками на Загальних зборах. Також необхідно зауважити, що з метою уникнення судових розглядів збори засновників товариства необхідно проводити в суворій відповідності з буквою закону.

Підготовка до проведення зборів засновників:

  • своєчасне повідомлення засновників про дату і місце проведення зборів;
  • отримання і збереження документів, що підтверджують завчасне повідомлення про майбутні збори;
  • підготовка регламенту зборів;
  • складання звітної відомості (при необхідності).

Під час проведення зборів необхідно порахувати частки присутніх засновників, оскільки збори будуть повноважними тільки в тому випадку, якщо присутні в сукупності володіють більш ніж 50% голосів.

На зборах затверджується рішення про ліквідацію, яке оформляється відповідним протоколом. Після прийняття рішення про ліквідацію необхідно провести відповідні реєстраційні дії.

Ліквідація юридичної особи

Ліквідація ТОВ здійснюється членами ліквідаційної комісії. Саме на них покладаються обов'язки закрити рахунки юридичної особи, повідомити співробітників підприємства про прийняте рішення і супутнє звільнення, прийняти вимоги кредиторів і здійснити розрахунок за існуючими заборгованостями, продати майно компанії, а також надати в державні органи необхідну документацію для проведення перевірок.

Дещо буде відрізнятися процедура ліквідації юридичної особи з боргами. Протягом терміну від двох до шести місяців з моменту подання офіційного оголошення про ліквідацію ТОВ, наприклад у Києві, ліквідаційна комісія приймає заявлені кредиторські вимоги та формує реєстр кредиторів. По закінченні цього часу проводиться оцінка активів компанії з метою погашення кредиторських вимог.

У разі, якщо існуючих активів виявляється недостатньо, ліквідаційна комісія буде змушена звернутися до суду з метою визнання ТОВ банкрутом. Далі в рамках судового процесу будуть перевірені активи компанії, складено реєстр кредиторів і визначено процес задоволення кредиторських вимог.

Також необхідно зауважити, що в разі ліквідації компанія несе відповідальність перед кредиторами тільки в обсязі належних їй активів. Однак, якщо в ході судового процесу буде встановлено факт навмисного доведення до банкрутства підприємства, винні в цьому будуть нести передбачену законом відповідальність.

Ліквідація юридичної особи - види і стадії 

Для прикладу розглянемо порядок ліквідації ТОВ у Дніпрі. Так, після прийняття рішення Загальними зборами протокол разом з пакетом документів подається до органу, який здійснює реєстраційну діяльність.

Після цього заявлена ліквідаційна комісія приступає до безпосереднього процесу ліквідації компанії. Члени ліквідаційної комісії публікують повідомлення в офіційних друкованих ЗМІ з метою оповіщення потенційних кредиторів про прийняте рішення ліквідувати ТОВ, а також вказують терміни, протягом яких можна пред’явити кредиторські вимоги.

Члени ліквідаційної комісії проводять аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства, звільняють співробітників, закривають філії.

Крім того, закриваються всі належні компанії рахунки у всіх банках на території України - всі грошові кошти акумулюються на одному рахунку, через який у подальшому проводяться розрахунки з кредиторами.

У разі, якщо сума кредиторських вимог перевищує майнові активи ТОВ, необхідно звернутися із заявою до Господарського суду Дніпропетровської області про визнання підприємства банкрутом.

Після прийняття даної заяви і перевірки фактичних даних повноваження ліквідаційної комісії припиняються.

Ліквідацією юридичної особи займається арбітражний керуючий, призначений судом по даній справі.

Після проходження процедури банкрутства компанія ліквідується, про що вноситься відповідний запис до реєстру.

Ліквідація підприємства ТОВ. Порядок дій

Ліквідація ТОВ відбувається або за рішенням власника (співвласників), або за рішенням суду. Закриття ТОВ за рішенням суду відбувається у справах про банкрутство, у випадках недійсності установчих документів, заборони діяльності підприємства тощо. В інших випадках, не пов'язаних із примусом, підприємство ліквідує власник. Формат статті дозволяє розглянути тільки одну підставу такої ліквідації - за рішенням власника (а є ще такі причини, як досягнення мети створення юридичної особи або вичерпання терміну, на який вона була створена) і тільки щодо найбільш поширеної форми ТОВ - товариства з обмеженою відповідальністю.

Будь-яка юридична особа припиняє своє існування з дати внесення до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про реєстрацію припинення особи. Цьому передує тривала і складна процедура ліквідації.

Ринок сьогодні дуже нестійкий, тому часто доводиться екстрено закривати своє підприємство. І якщо процедура реєстрації здавалася складною, то ліквідація ТОВ є ще важчим завданням. Ліквідація юридичної особи викликана різними причинами, але її суть досить проста - потрібно повністю закрити компанію, припинити її існування. Після кінця роботи будь-які боргові претензії до вашої компанії вважаються погашеними.

Щоб уникнути можливих проблем, зробити процедуру ліквідації юридичної особи найбільш зручною і простою, звертайтеся за послугами в ЮА «Абсолют». Ми надаємо професійні послуги за доступною вартістю і гарантуємо виконання процедури в найкоротші терміни.

Документи для ліквідації ТОВ

Список документів регламентований п. 10, 13 ст. 17 ЗУ №755-IV. Відповідно до нього до переліку поданої документації входять:

  • оригінал, засвідчена копія рішення щодо закриття фірми від уповноваженого органу;
  • документ про склад комісії, що бере участь у процедурі (вказати ІПН її членів, терміни пред'явлення вимог третіми особами);
  • заява про реєстрацію ліквідації юрособи;
  • документи на реєстрацію нової фірми (якщо підприємство закривається через відкриття нового);
  • витяг з ЄДР (якщо компанія приєднується до іншої)
  • довідка з архіву про прийняття на зберігання документів;
  • розподільчий баланс (якщо фірма ділиться);
  • передавальний акт (якщо компанія підлягає реорганізації). 

Додатково банківські установи потребують:

  • копії рішення Нацбанку про відкликання ліцензії та ліквідацію банківської установи;
  • копії рішення щодо призначення уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів;
  • звіт про завершення процедури закриття установи.

Закриття ТОВ - особливості

Як бачимо, ліквідувати ТОВ досить непросто, хоча законодавство і полегшило цей процес останнім часом. Якщо у вас виникнуть питання щодо нюансів ліквідаційної процедури, фахівці нашої юридичної компанії докладно пояснять, як закрити ТОВ. Також ви можете доручити нам здійснення нагляду за ліквідацією від початку до завершення.

Кому потрібно користуватися послугами закриття ТОВ?

ТОВ, або товариство з обмеженою відповідальністю, є однією з найпопулярніших форм компаній у сучасному бізнесі, особливо в Україні. Але складність підприємства в тому, що тут всі учасники або партнери відповідають особистими внесками за борги і витрати. Саме тому часто виникають проблеми не тільки при відкритті компанії, а й під час закриття юридичної особи.

Ліквідація підприємства ТОВ - це поняття, яке означає повне припинення роботи компанії, юридичної особи, при якому будь-які права і обов'язки юридичної особи не можуть перейти до будь-яких інших осіб.

Найпоширеніші причини для ліквідації ТОВ:

  • якщо керівники (засновники) компанії вирішили повністю зупинити й припинити її роботу;
  • бізнес перестав приносити прибуток і доводиться продавати залишки;
  • юридично у даного підприємства є багато порушень, тому простіше створити нову фірму, ніж вирішувати проблеми з цією;
  • через погрози з боку кредиторів є ризик втратити активи;
  • щоб займати новий ринок, потрібно позбутися поганої податкової історії;
  • є великі побоювання того, що під час перевірки компанії податковою або іншими установами ви можете отримати великі штрафи.

Часто доводиться починати ліквідаційну процедуру через вимоги рішень суду або інших органів. Це трапляється, якщо у підприємства (ТОВ) раніше накопичувалися штрафи, порушення.

Ліквідація підприємства в Україні та її особливості

Процедура ліквідації підприємства в Дніпрі як найпоширеніша процедура у справі про банкрутство має ряд особливостей.

Закон про банкрутство ставить своїм завданням лікування фінансово «хворих» підприємств. І тільки коли фінансово реанімувати такий суб'єкт неможливо, тоді відбувається ліквідація підприємства.

Основним завданням ліквідаційної процедури є система заходів, спрямованих на погашення вимог кредиторів боржника. Погашення вимог кредиторів здійснюється за принципом справедливості на пропорційній основі. Здійснення погашення кредиторської заборгованості можливо тільки за рахунок активів боржника, які арбітражний керуючий у банкрутство може виявити, зберегти і в подальшому реалізувати. Такі дії спрямовані на захист не тільки інтересів кредиторів, а й самого боржника.

Правову підтримку в процедурі відновлення платоспроможності боржника необхідно розглядати як з боку боржника, так і з боку кредитора. І в одному і в іншому випадку існує безліч аспектів, ризиків і перспектив розвитку подій, від яких безпосередньо залежить і вартість ліквідації підприємства.

Розуміння всієї процедури банкрутства і врахування особливостей кожної зі сторін з нашим супроводом у результаті дають очікуваний позитивний результат.

Процес ліквідації підприємства в Україні. Алгоритм дій:

  • Підготовка документації (рішення про зміну складу засновників, зміну керівництва, довіреності);
  • Державна реєстрація змін складу засновників, керівництва підприємства, місце розташування;
  • Повідомлення Пенсійного фонду про зміни складу засновників/керівника;
  • Повідомлення банку, в якому відкрито поточний рахунок підприємства про зміну;
  • Публікація всіх необхідних оголошень у пресі;
  • Повідомлення ДФС та інших державних установ про рішення про ліквідацію;
  • Повідомлення всіх кредиторів відповідно до даних бухгалтерського обліку;
  • Інвентаризація активів і зобов'язань. Отримання довідок з держ. установ і банків;
  • Отримання виписок з реєстрів рухомого та нерухомого майна;
  • Повідомлення кредиторів про результати розгляду їхніх вимог;
  • Складання ліквідаційного балансу;
  • Аналіз фінансового стану підприємства;
  • Ухвалення рішення про звернення до суду із заявою про банкрутство (рішення приймається засновниками та ліквідаційною комісією);
  • Подача заяви про банкрутство до суду;
  • Отримання рішення суду про ліквідацію підприємства;
  • Державна реєстрація припинення підприємства.

Скільки триває ліквідація підприємства

Після прийняття рішення про ліквідацію та визначення складу ліквідаційної комісії в обов'язковому порядку встановлюється план і термін проведення необхідних заходів з ліквідації підприємства.

Тривалість ліквідації підприємства (юридичної особи) варіюється залежно від обсягів діяльності, яка проводиться, але повинна становити щонайменше 6 місяців з моменту прийняття відповідного рішення.

Дані дії будуть актуальні, крім тих випадків, коли ліквідація призначена судом. Це має назву - процедура банкрутства юридичної особи, що також має на увазі під собою ліквідацію, але з наявністю безлічі нюансів, у тому числі й заборгованості підприємства перед кредиторами.

Юридичне агентство «Абсолют» має багатий досвід у веденні справ і наданні юридичних послуг з питань банкрутства та ліквідації. Експерти готові допомогти вам закрити бізнес у будь-якій формі: ФОП або ТОВ, ПП та інші форми.

Довірте долю своєї компанії професіоналам!

Етапи процедури ліквідації ТОВ

Першим документом, який належить скласти, є рішення власників про ліквідацію ТОВ. Таке рішення приймається на загальних зборах членів ТОВ. Переважно для прийняття рішення про ліквідацію ТОВ достатньо голосів учасників, які сукупно володіють 51% статутного капіталу ТОВ, проте у статуті ТОВ може бути записано й інше. У будь-якому випадку рішення приймають члени ТОВ, яким у сукупності належить абсолютна велика частка в капіталі ТОВ.

Це рішення оформляється протоколом. У протоколі обов'язково фіксується, що на зборах був кворум, і результати голосування. Детально описувати причину ліквідації не потрібно.

Одночасно з прийняттям рішення про закриття юридичної особи зборами формується і затверджується склад ліквідаційної комісії або призначається ліквідатор, визначається порядок роботи комісії, затверджується голова комісії. До протоколу вносяться прізвища, імена, по батькові та реєстраційні номери облікових карток платників податків членів і голови ліквідкомісії або ліквідатора.

Також обов'язково в протоколі необхідно вказати термін, протягом якого кредитори ТОВ повинні звернутися за задоволенням своїх вимог. Цей термін не може бути меншим, ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, і не може бути більшим, ніж шість місяців. Днем оприлюднення є день внесення інформації про прийняте рішення до ЄДР. Одночасно в протоколі повинен бути роз'яснений порядок звернення кредиторів (адреса знаходження ліквідкомісії, розпорядок роботи, засоби зв'язку і т. д.).

Протокол прошивається, пронумеровується та підписується учасниками або головою і секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів нотаріально засвідчується.

Рішення про ліквідацію та рішення про затвердження складу ліквідкомісії й визначення часу і порядку звернення кредиторів можуть бути викладені в різних документах (протоколах), але на практиці це різні питання порядку денного загальних зборів, які містяться в одному протоколі.

Один із примірників протоколу подається державному реєстратору для реєстрації повідомлення про прийняття рішення про ліквідацію. Зауважте: саме про прийняття рішення, а не про саму ліквідацію. Подати може уповноважена особа, але не керівник ТОВ, оскільки з моменту затвердження складу ліквідкомісії або ліквідатора до голови комісії (ліквідатора) переходять права по управлінню ТОВ. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від її імені. Тому бажано керівника ТОВ призначати головою або членом ліквідкомісії чи ліквідатором.

Протокол державному реєстратору необхідно подати протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення.

Якщо відомості про ТОВ містяться в ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців, як найчастіше і буває, то звертатися до податкової, фондів соцстраху з повідомленням про прийняте рішення не потрібно. Відповідну інформацію зазначені органи отримають від держреєстратора.

Протягом зазначеного проміжку часу ліквідкомісія здійснює необхідні дії для ліквідації, зокрема такі: дії для виявлення кредиторів, проведення розрахунків із ними, закриття рахунків у банках, крім того, який використовується для розрахунків; звільняє працівників підприємства ТОВ і проводить розрахунок із ними, знищує печатки та штампи, повертає відповідним органам ліцензії та дозволи для скасування, складає та затверджує ліквідаційний баланс. Надає податковій та фондам соцстраху відомості для здійснення перевірок, проводить розрахунки з ними. Якщо після задоволення вимог кредиторів залишається майно, воно повертається учасникам ТОВ. Документи постійного і тривалого зберігання передаються до архівної установи, про що складається довідка.

Граничний термін ліквідаційної процедури не визначений. Мінімальний термін - термін заяви вимог кредиторів, визначено в рішенні про ліквідацію. Виходити слід із того, чи закінчився строк пред'явлення вимог кредиторами, проведені розрахунки з податковою, фондами, звільненими працівниками, закриті рахунки в банках і здані документи в архів. На останнє слід звернути особливу увагу, і ось чому. Для реєстрації припинення ТзОВ подається тільки два документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи встановленого зразка та довідка про передачу документів до архіву, яка є єдиним паперовим документом, що підтверджує здійснення дій ліквідаційною комісією. Що стосується скоєння інших дій на день подачі заяви, то це лише декларується (затверджується) заявником його підписом на заяві. Реєстрація припинення юрособи здійснюється протягом 24 годин після її прийняття за умови, що в базі ЄДР відсутні відомості про заборгованість ТОВ перед податковою або фондами чи претензії інших держорганів і установ. У разі наявності такої інформації реєстрація припиняється на термін 15 календарних днів. У разі неусунення в цей термін підстав, що викликали призупинення, реєстратор відмовляє в реєстрації.

Почему сотрудничество с нашей компанией — правильное решение ?
Absolute одна из ведущих компаний Юго-Восточного региона Украины с более чем 10-летним опытом.
В каких сферах наша компания предоставляет юридические услуги ?
Работаем в сфере хозяйственного, корпоративного, инвестиционного, налогового,уголовного, таможенного, антимонопольного, административного и международного права.
Какие компании находятся в списке наших партеров ?
В списке партнеров такие компании: OTP банк; ПУМБ; UESF; ЮЖМАШ; Nemiroff.
Какой залог успешной работы в юридической сфере ?
Залог успешной работы: Высокий профессионализм; Персональный подход; Полная конфиденциальность; Работа на результат.

Як закрити ТОВ - покрокова інструкція

Ліквідаційна процедура сама по собі досить складна, тому оптимальним рішенням буде довірити цю задачу фахівцям з досвідом. Закриття ТОВ складається з таких етапів:

  1. Потрібно зібрати всіх учасників ТОВ або мінімум 50% власників статутного капіталу.

  2. Голосами більшості приймається рішення про процедуру закриття ТОВ.

  3. Збирається спеціальна ліквідаційна комісія.

  4. В термін до 6 місяців кредитори повинні пред'явити для вашої компанії фінансові вимоги. Якщо цього не роблять у встановлений термін, то вони втратять права на повернення боргів. Якщо ж вони зажадають вчасно повернути борг, то замість ліквідації ТОВ потрібно ініціювати процедуру банкрутства.

  5. Ліквідаційна комісія вирішує інші питання, про прийняті рішення повідомляють в держреєстратору. Якщо там дадуть згоду, то дані вносяться до ЄДР.

Дані про ліквідацію підприємства ТОВ надходять в Податкову, ПФ та інші органи.

Ліквідація юридичної особи від ЮА Абсолют - швидко і недорого

Складність і основна проблема в тому, що при самостійній ліквідації фірми немає гарантії, що навіть в разі оформлення всіх документів і збирання довідок, завдання буде виконано успішно. Крім того, якщо ви будете всім займатися без допомоги юристів і фахівців, то будьте впевнені, що робота займе дуже багато часу і на це витрачається велика сума.

Хорошим рішенням буде замовити послугу закриття ТОВ від професіоналів юридичної компанії Абсолют. Ми пропонуємо вам найкращі послуги та гарантуємо:

  • доступну і низьку ціну на всі послуги;

  • кожним завданням займається досвідчений фахівець, який успішно закінчував подібні проекти;

  • ліквідація відбувається в мінімальні терміни;

  • все виконується за договором, в якому вказані терміни реалізації;

  • ми гарантуємо професійну допомогу і консультації на кожному етапі;

  • готується вся документація, а після закінчення ліквідації, ми перевіряємо всі ще раз.

Окремо варто сказати, що за недотримання процедури ліквідації, встановлених термінів та інших особливостей процесу, може послідувати великий штраф від правоохоронних органів. Тому не можна ризикувати і допускати помилок.

З нами ви отримаєте офіційну ліквідацію юр особи з дотриманням всіх процедур, які встановлені законодавством. Юридичне агентство Абсолют забезпечить грамотну і законну ліквідацію, щоб в результаті до вас не було ніяких претензій з боку державних органів і контрагентів.

Компанія Абсолют - професійні, кваліфіковані юристи, які пропонують послуги з демократичною вартості.

Ліквідація ТОВ. Алгоритм дій.

Ліквідація ТОВ відбувається або за рішенням власника (співвласників), або за рішенням суду. Ліквідація за рішенням суду відбувається в справах про банкрутство, у випадках недійсності установчих документів, заборони діяльності ТОВ тощо. В інших випадках, не пов'язаних з примусом, товариство з обмеженою відповідальністю ліквідує власник. Формат статті дозволяє розглянути тільки одну підставу такої ліквідації - за рішенням власника (а є ще такі причини, як досягнення мети створення підприємства, або вичерпання терміну, на який він був створений), і тільки щодо найбільш поширеної форми ТОВ - товариства з обмеженою відповідальністю.

Будь-яка юридична особа припиняє своє існування з дати внесення до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про реєстрацію припинення особи. Цьому передує тривала і складна процедура ліквідації.

Розглянемо етапи процедури ліквідації ТОВ

Перший документ, який належить скласти, є рішення власників про ліквідацію ТОВ. Таке рішення приймається на загальних зборах членів ТОВ. Переважно для прийняття рішення про ліквідацію ТОВ достатньо голосів учасників, які сукупно володіють 51% статутного капіталу ТОВ, проте в статуті ТОВ може записано і інше. У будь-якому випадку рішення приймають члени ТОВ, яким в сукупності належить абсолютна велика частка в капіталі ТОВ.

Це рішення оформляється протоколом. У протоколі обов'язково фіксується, що на зборах був кворум, і результати голосування. Детально описувати причину ліквідації не потрібно.

Одночасно з прийняттям рішення про ліквідацію зборами формується і затверджується склад ліквідаційної комісії або призначається ліквідатор, визначається порядок роботи комісії, затверджується голова комісії. В протокол вносяться прізвища, імена по батькові та реєстраційні номери облікових карток платників податків членів і голови ліквідкомісії або ліквідатора.

Також обов'язково в протоколі необхідно вказати термін, протягом якого кредитори ТОВ повинні звернутися за задоволенням своїх вимог. Цей термін не може бути менше, ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, і не може бути більше, ніж шість місяців. Днем оприлюднення є день внесення інформації про прийняте рішення до ЄДР. Одночасно в протоколі повинен бути роз'яснено порядок звернення кредиторів (адреса знаходження ліквідкомісії, розпорядок роботи, засоби зв'язку і т.д.).

Протокол прошивається, пронумеровується і підписується учасниками або головою і секретарем загальних зборів (в разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів нотаріально засвідчується.

Ліквідація ТОВ у Києві, Дніпрі та Україні - ціни

Один з примірників протоколу подається державному реєстратору для реєстрації повідомлення про прийняття рішення про ліквідацію. Зауважте: саме про прийняття рішення, а не про саму ліквідації. Подати може уповноважена особа, але не керівник ТОВ, оскільки з моменту затвердження складу ліквідкомісії або ліквідатора до голови комісії (ліквідатора) переходять права по управлінню ТОВ. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені. Тому бажано керівника ТОВ призначати головою або членом ліквідкомісії або ліквідатором.Решеніе про ліквідацію та рішення про затвердження складу ліквідкомісії і визначення часу і порядку звернення кредиторів можуть бути викладені в різних документах (протоколах), але на практиці це різні питання порядку денного загальних зборів, що містяться в одному протоколі.

Протокол до державного реєстратора необхідно подати протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення.

Якщо відомості про ТОВ, міститися в ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців, як найчастіше і буває, то звертатися до податкової, фондів соцстраху з повідомленням про прийняте рішення не потрібно. Відповідну інформацію вказані органи отримають від держреєстратора.

Ліквідація юридичної особи в Києві - особливості

Протягом зазначеного проміжку часу ліквідкомісія здійснює необхідні дії для ліквідації, зокрема такі: дії для виявлення кредиторів, проведення розрахунків з ними, закриття рахунків в банках, крім того, який використовується для розрахунків; звільняє працівників ТОВ і проводить розрахунок з ними, знищує печатки та штампи, повертає відповідним органам ліцензії та дозволи для скасування, складає та затверджує ліквідаційний баланс. Надає податкової та фондам соцстраху відомості для здійснення перевірок, проводить розрахунки з ними. Якщо після задоволення вимог кредиторів залишається майно, воно повертається учасникам ТОВ. Документи постійного і тривалого зберігання передаються до архівної установи, про що складається довідка. У нас ви можете заказати такі послуги:

  • ліквідація ТОВ

  • ліквідація юридичної особи

  • ліквідація фірми

  • ліквідація підприємства в Києві

  • ліквідація підприємства в Україні

  • закриття ТОВ

Граничний термін ліквідаційної процедури не визначений. Мінімальний термін - термін заяви вимог кредиторів, визначений у рішенні про ліквідацію. Виходити слід з того, закінчився строк пред'явлення вимог кредиторами, або проведені розрахунки з податковою, фондами, звільненими працівниками, закриті рахунки в банках і чи здані документи в архів. На останній слід звернути особливу увагу, і ось чому. Для реєстрації припинення ТзОВ подається тільки два документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи встановленого зразка та довідка про передачу документів до архіву, яка є єдиним паперовим документом, що підтверджує вчинення дій ліквідаційною комісією. Здійснення інших дій на день подачі заяви, то це тільки декларується (затверджується) заявником його підписом на заяві. Реєстрація припинення юрособи здійснюється протягом 24 годин після її прийняття, за умови, в базі ЄДР відсутні відомості про заборгованість ТОВ перед податковою або фондами або претензії інших держорганів і установ. При наявності такої інформації реєстрація припиняється на термін 15 календарних днів. У разі неусунення в цей термін підстав, що викликали призупинення, реєстратор відмовляє в реєстрації.

Що потрібно зробити для ліквідації підприємства в Україні?

Законодавством визначено лише мінімальний термін такої процедури - менше ніж за два місяці ліквідувати підприємство не вдасться (ст.60 ГКУ). Процедура ліквідації фірми в Україні починається з прийняття рішення про ліквідацію. Для різних юридичних осіб існує різний порядок прийняття такого рішення. Найбільш поширеною організаційно - правовою формою юридичних осіб є господарське товариство і однією з підстав для ліквідації є рішення вищого органу общества.Для акціонерного товариства таким органом є загальні збори акціонерів (ст.41 Закону про госптовариства), а рішення оформляється протоколом. Рішення приймається не менше 3/4 голосів акціонерів, які беруть участь в зборах, а збори визнаються правомочними, якщо в них взяли участь акціонери, що мають не менше 60% голосів. Для ТОВ і ТДВ таким органом є збори учасників. Рішення приймається простою більшістю голосів і оформляється протоколом зборів учасників.

У разі ліквідації приватного або дочірнього підприємства рішення приймає його власник.

Ліквідація фірми. Порядок дій

Після прийняття рішення про ліквідацію фірми власник повинен негайно письмово в довільній формі повідомити про це орган, який здійснив державну реєстрацію для внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису. Для цього заявнику необхідно подати або надіслати рекомендованим листом державному реєстратору нотаріально посвідчену копію рішення засновників про припинення підприємства, а також документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття рішення про ліквідацію підприємства в Києві в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (газети "Голос України" , "Урядовий кур'єр", "Бюлетень державної реєстрації»).

Повідомлення про ліквідацію підприємства в Києві

Повідомлення про ліквідацію фірми повинно містити наступну інформацію:

- відомості про підприємство (найменування, код, місцезнаходження)

- підстави для прийняття рішення про припинення (ліквідацію)

- місце і дату внесення запису до ЄДР про прийняття рішення про припинення

- дату призначення та відомості про ліквідаційну комісію або ліквідатора

- порядок і строк заявлення кредиторами вимог до фірми, яка припиняється.

про строк заявлення вимог, то він не може бути менше двох місяців з дня опублікування повідомлення. Тому в повідомленні потрібно вказати, що претензії кредиторів приймаються протягом двох місяців за адресою підприємства.

З моменту призначення власниками (учасниками або органом, який прийняв рішення про ліквідацію) ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами підприємства. Комісія може виступати в суді від імені фірми, яка припиняється.

Зазвичай ліквідатором призначають директора. Основне завдання ліквідаційної комісії - завершення діяльності підприємства з найменшою шкодою як для його засновників, так і для його контрагентів.

Зняття з обліку підприємства в податкових органах Києва

Голова ліквідаційної комісії зобов'язаний подати до податкової такі документи:

- заяву про припинення за формою 8-ОПП

- оригінал довідки за формою 4-ОПП (про взяття на облік)

- копію розпорядчого документа про ліквідацію

- копію розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії

У 10-денний термін після подачі заяви подається перший ліквідаційний баланс, після закінчення строку заявлення кредиторами вимог складається проміжний ліквідаційний баланс. Після завершення всіх розрахунків складається ліквідаційний баланс, який затверджується учасниками юридичної особи.

На підставі заяви 8-ОПП податкової приймається рішення про проведення позапланової виїзної перевірки, яка може тривати до одного місяця. Після цього треба підписати обхідний лист, а це два десятка підписів. Після чого можна отримати довідку за формою №22-ОПП про відсутність заборгованості, діє два місяці. За цей час необхідно встигнути завершити всі процедури у державного реєстратора.

Зняття з обліку підприємства в державних фондах

У Пенсійному фонді, фондах соціального страхування (ФСС) перевірні процедури займають менше часу, ніж в податковій.

Для зняття з обліку ліквідаційної комісії необхідно в 10-денний строк з дня прийняття рішення подати до зазначених фондів відповідну заяву. Передбачені наступні максимальні терміни проведення перевірок:

- Пенсійний фонд - 10 днів

- ФСС від нещасного випадку - 15 днів

- ФСС з непрацездатності - 15 днів

- ФСС на випадок безробіття - 10 днів.

Після проведеної перевірки та при відсутності заборгованості фонди видають довідки про зняття підприємства з свого обліку.

Закриття рахунків підприємства

Все поточні рахунки в установах банку закриваються, крім одного для проведення ліквідаційної процедури. А цей один рахунок потрібно закрити не пізніше дати складання акта перевірки податковою інспекцією.

Також необхідно отримати довідку з архівної установи про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню.

Внесення запису про припинення (ліквідації) підприємства в Україні

Для внесення до ЄДР запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ліквідаційна комісія після закінчення процедури ліквідації повинна подати державному реєстратору наступні документи:

  • заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в зв'язку з ліквідацією;

  • свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

  • оригінал установчих документів;

  • акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, затвердженим рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу;

  • довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах;

  • довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;

  • довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості;

  • довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів без розгляду, повинен в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Дата цього запису означає повну ліквідацію юридичної особи.

Знищення печатки фірми

При ліквідації фірми його керівництво зобов'язане здати до органів внутрішніх справ печатки та штампи підприємства для знищення. Для отримання квитанції про знищення подається відповідне клопотання, печатки і штампи, їхні відбитки у двох примірниках і документи про оплату послуг.

Після знищення печаток нарешті можна сказати: "Все закінчилося".

Припинення діяльності юридичної особи - складний процес, що вимагає залучення кваліфікованих фахівців і чималих часових витрат. Традиційними методами є ліквідація підприємства за рішенням власників або за рішенням суду. Однак, коли стоїть завдання припинити господарську діяльність в максимально стислі терміни, то оптимальним варіантом є ліквідація. Суть такого виду ліквідації зводиться до швидкої зміни учасників, керівників підприємства, придбання новими власниками прав з управління підприємством, код юридичної особи не виключається з реєстру.

Що являє собою послуга ліквідації фірми в Україні:

  • Аналіз ситуації, документів фахівцями нашої компанії, безкоштовне консультування клієнта;

  • Формування повного пакету документів для зміни власника і посадових осіб підприємства;

  • Передача юридичної особи новим власникам шляхом написання заяви або підписання договору купівлі-продажу юридичної особи, нотаріальне посвідчення зазначених дій;

  • Державна реєстрація: на основі попередньо сформованих документів, державним реєстратором проводиться заміна власника і керівника підприємства, при необхідності також можлива зміна виду діяльності підприємства, юридичної адреси підприємства, найменування, телефону;

  • Отримання установчих документів (статут, виписка) з внесеними в них змінами;

  • Супровід передачі печаток, штампів, первинної документації, звітності новому власнику підприємства за актом прийому-передачі.

Чому ЮА Абсолют:

  1. Фахівці нашої компанії можуть організувати процедуру надання даної послуги таким чином, що з моменту подачі заявки клієнтом і її обробки і до моменту оформлення угоди про передачу підприємства в нотаріуса пройде не більше, ніж день;

  2. Оперативний пошук нових власників, як резидентів, так і нерезидентів, причому нові власники характеризуються особливою надійністю;

  3. Висока якість послуг, що надаються і конкурентоспроможна ціна послуги.

Ліквідація підприємства в Києві - етапи, порядок і документація

Послуга ліквідації призначена для власників в яких виникає необхідність терміново закінчити свою участь в юридичній особі з мінімальними втратами для себе і без подальшої відповідальності за діяльність підприємства.

Назва даного виду послуги говорить сама за себе. Не існує більш швидкого законного способу припинити свою участь в юридичній особі для власника або керівництва підприємства. Суть ліквідації зводиться до переходу підприємства і його правосуб'єктності до іншого власника, які разом з новим керівництвом нестимуть відповідальність за діяльність компанії.

Як же відбувається процес ліквідації. Початковим етапом є - підготовка документів про припинення участі і вихід з підприємства (заява про вихід зі складу засновників і передача корпоративних прав), складання договору купівлі-продажу прав з управління підприємством. Ці документи підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню. Наступним етапом є внесення даних про нові власників, керівників підприємства (при необхідності адреси, телефону) державним реєстратором. Після зміни власників про зазначені дії повідомляються органи державної фіскальної служби, статистики та пенсійний фонд. Потрібно відзначити, що середня тривалість всіх зазначених дій становить три робочих дні.

Ускладнює процедуру припинення підприємства наявність заборгованості перед бюджетом перед контрагентами, наявність найманих працівників, активна діяльність підприємства за останні три роки, наявність відкритих банківських рахунків, відкритих виконавчих, кримінальних проваджень. Однак, фахівці нашої компанії обов'язково знайдуть вихід з будь-якої ситуації. Обтяжуючі чинники впливають на ціну послуги.

Також клієнт на вибір може вибрати наступним керівництвом резидента або нерезидента, кількість нових засновників, нова адреса, зміна телефону, назви.

Потрібно зауважити, що здійснення ліквідації підприємства в Україні не супроводжується проведенням перевірок контролюючими органами. Ще раз відзначимо, що відповідальність за майбутню діяльність нестимуть нові керівники і власники підприємства.

Документи на підставі яких діє підприємство (виписка або свідоцтво про державну реєстрацію, статут), особисті документи засновників, оригінал довідки статистики, довідка форми 4-ОПП (при її наявності), довідка статистики, свідоцтво платника ПДВ або Єдиного податку.

У разі відсутності часу і коштів на ліквідацію підприємства через процедури банкрутства або за рішенням власників, існування необхідності якнайшвидшої зміни складу засновників і посадових осіб підприємства, оптимальним варіантом є продаж прав на управління юридичною особою іншим власникам, що 100% легальним процесом і не є порушенням законодавства .

Алгоритм дій:

  • Замовник звертається в нашу компанію з повним викладенням обставин ситуації, потім відбувається аналіз наданих матеріалів та укладення договору на надання послуг.

  • Передача Замовником установчих документів, особистих документів засновників, керівника, головного бухгалтера для здійснення процедури зміни учасників підприємства.

  • Здійснення дії свідчать про передачу корпоративних прав нотаріусом.

  • Подача документів і проведення державним реєстратором змін до реєстру підприємств.

  • Завершальний етап: видача статуту і виписки новим власникам.