Єдиний реєстр арбітражних керуючих являє собою сукупність відомостей про арбітражних керуючих України, які мають свідоцтво на права заняттям такого роду діяльністю, і інформації про неї.
Так, реєстр арбітражних керуючих містить в собі відомості про:
- дні реєстрації;
- ПІБ уповноваженої особи;
- дату і № протоколу засідання кваліфікаційної комісії;
- дні видачі та № свідоцтва;
- місцезнаходження офісу уповноваженої особи, його контактної інформації;
- помічників арбітражного керуючого;
- залученні уповноваженої особи до дисциплінарного виду відповідальності;
- проведені перевірки;
- анулювання свідоцтва;
- тимчасове припинення права на здійснення функцій керівника;
- самої діяльності уповноваженої особи;
- ПІБ реєстратора, який вніс відомості до реєстру.
Як формується Єдиний реєстр арбітражних керуючих
Відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства відповідає за ведення реєстру державний орган з питань банкрутства. Порядок формування та ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих затверджений Наказом Міністерства юстиції від 19.09.2019 р № 2969/5.
Необхідна інформація вноситься безпосередньо працівниками Мін'юсту або надходить до реєстру в автоматизованому режимі. Підстави для внесення відповідних відомостей є:
- видача свідоцтва на право заняття даним видом діяльності;
- видача посвідчення;
- переоформлення або видача дубліката свідоцтва, посвідчення;
- видача свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство страхових організацій;
- рішення дисциплінарної комісії або наказ Мін'юсту про притягнення керівника до дисциплінарної відповідальності;
- анулювання свідоцтва;
- рішення суду про скасування або призупинення дії рішення дисциплінарної комісії або наказу Мін'юсту;
- тимчасове призупинення права на зайняття діяльністю арбітражного керуючого;
- відновлення діяльності арбітражного керуючого;
- здійснення перевірки діяльності керуючого;
- отримання інформації, що стосується здійснення арбітражним керуючим своїх повноважень.
Доступ до вищеперелічених даними є відкритим і безкоштовним. Переглянути потрібні відомості можна в будь-який час без будь-яких обмежень на офіційному сайті Міністерства юстиції.
Присвоєння рівнів кваліфікації арбітражним керуючим (розпорядникам майна, керуючим санацією, ліквідаторам)
Існує 5 рівнів кваліфікації арбітражних керуючих:
- Перший надають всім керуючим, які мають відповідне свідоцтво.
- Другий надається тим представникам, які здійснювали свої обов’язки мінімум на 3-х підприємствах, пройшли підвищення кваліфікації та мають стаж не менше 3-х років на керівних посадах.
- Третій надається керуючим, які провадили свою діяльність не менше ніж на 10-ти підприємствах, мають досвід роботи мінімум 5 років на керівних посадах, якщо у сукупності ним виконано не менше 3-х планів санації або укладено не менше 3-х мирових угод із забезпеченням повного погашення вимог кредиторів понад 30 %. Крім того, зазначені особи повинні мати досвід здійснення діяльності на підприємствах, в яких працює більше ста осіб.
- Четвертий присвоюють керуючим, які провадять свою діяльність 15 років, мають досвід роботи на керівних посадах не менше 7-ми років, здійснювали свої повноваження мінімум на 3-х підприємствах, на яких працює більше 100 осіб, якщо у сукупності ним виконано не менше 5-ти планів санації або укладено не менше 5-и мирових угод із забезпеченням повного погашення вимог кредиторів понад 50 %. Крім того, зазначені особи повинні мати досвід здійснення діяльності мінімум на трьох державних підприємствах.
- П’ятий надається особам, які відповідають додатковим вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів, та працюють не менше 10-ти років на керівних посадах, здійснювали повноваження мінімум на 7-ми державних підприємствах, та у сукупності якщо було виконано не менше 7-ми планів санації або укладено не менше 7-ми мирових угод із забезпеченням повного погашення вимог кредиторів понад 70 %.
Зазначимо, що наразі Наказ Мн’юсту, який визначав порядок надання відповідних кваліфікаційних рівні, втратив чинність.
Порядок формування і ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих України
Процес й особливості формування зазначеного реєстру визначені постановою Мін’юсту від 19.09.2019 р. № 2969/5. Підставами для внесення даних в реєстр служать:
- отримання свідоцтва, дубліката або переоформлення свідоцтва на право здійснення арбітражної діяльності, його анулювання;
- отримання посвідчення арбітражного керуючого, його переоформлення, видача дублікату;
- отримання свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство страхових компаній;
- рішення дисциплінарної комісії наказ Мін’юсту щодо застосування до арбітражного керуючого дисциплінарного стягнення;
- набрання чинності судовим рішенням про скасування вищезазначене рішення дисциплінарної комісії;
- рішення суду про забезпечення позову, яким зупинено дію рішення дисциплінарної комісії;
- тимчасове зупинення права на здійснення діяльності арбітражного керуючого та його поновлення;
- перевірка діяльності арбітражного керуючого;
- надходження відомостей про виконання керуючим своїх повноважень.
Інформація, внесена в реєстр, є відкритою та безкоштовною. Всі бажаючі можуть знайти її на офіційному сайті Міністерства юстиції
Навіщо так необхідний список арбітражних керуючих?
Мета формування єдиного реєстру арбітражних керуючих - облік всієї інформації про самих арбітражних керуючих та їх діяльності, яка потрібна для автоматизованої системи з відбору кандидатів в разі призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах банкрутства.
Відзначимо, що брати участь в роботі органів самоврядування арбітражних керуючих і бути обраним до їх складу можуть виключно ті особи, відомості про яких внесені до реєстру арбітражних керуючих.
ЮА «Абсолют» надає юридичні послуги в Києві, в Дніпрі та інших містах України з питань банкрутства, а також в інших категоріях справ. У нас команда висококваліфікованих фахівців з великим досвідом роботи, які представлять ваші інтереси в суді, формуючи судову практику з найбільш успішним результатом для вас! Ми гарантуємо всебічну, якісну підготовку всієї необхідної документації і своєчасну її подачу в суд.